This is a read-only archive of the old Scratch 1.x Forums.
Try searching the current Scratch discussion forums.

#1 2012-05-02 10:36:13

Jocke13
Scratcher
Registered: 2011-09-30
Posts: 5

Alla Svenskar :D

Hejsan, det fanns inte svenska här på forumet så jag la detta här istället  smile

Har ett litet problem med ett spel som jag gör, jag skulle på något sätt behöva ett "lösenord-system" så att användare inte kan ladda ner och direkt kolla i scripten vad lösenorden är, ungefär som en "hemlig kod" så att de inte förstår vad lösenordet är.

Någon ide?   smile

Offline

 

#2 2012-05-02 23:18:34

parcheesidude
Scratcher
Registered: 2009-10-07
Posts: 500+

Re: Alla Svenskar :D

Jocke13:
Jag håller med om att detta skulle vara en mycket svår uppgift. Jag kan rekommendera med hjälp av en hemlig kod som använder bas 3 om koden är ett tal. Sedan när koden skrivs in i, skriver ett skript i olika sprite såsom:

(om "Visa koden" är krypterade koden, i bas 3:)
När knappen lösenord klickar på:
Ange "räknare" 1
Upprepa (längd (Visa kod))
ändra (faktiska kod) genom 3 ^ ((length of display code)+1-(counter)) * (punkt (räknare) i (Visa kod))
om (kod skrivs i) inte är (faktiska kod)
Ange (faktiska kod) 0
stoppa script
annat
sändningen [logga in]
Ange (faktiska kod) 0

Jag ber om ursäkt för min begränsat ordförråd men jag översätta detta med min dator.
-parcheesidude

Last edited by parcheesidude (2012-05-02 23:19:16)


My signature is trying to find itself :3

Offline

 

#3 2012-12-12 06:26:39

Tropic
Scratcher
Registered: 2012-09-13
Posts: 40

Re: Alla Svenskar :D

Jocke13 wrote:

Hejsan, det fanns inte svenska här på forumet så jag la detta här istället  smile

Har ett litet problem med ett spel som jag gör, jag skulle på något sätt behöva ett "lösenord-system" så att användare inte kan ladda ner och direkt kolla i scripten vad lösenorden är, ungefär som en "hemlig kod" så att de inte förstår vad lösenordet är.

Någon ide?   smile

Hej Joke  big_smile   
Jag skulle nog säga att om någon skulle ladda ner det får den tillgång till koderna, därimot om du använder ett annat program en scratch så kan du ju göra copyright på det, tror jag...

Skrivet på norska;

Fordi du bare kan skrive på norsk her, her er oversettelsen:
Hei Joke: D Jeg vil si at hvis noen skulle laste den ned, tilgangskodene, därimot hvis du bruker et annet program, en ripe, kan du gjøre copyright på det, tror jeg ...

Last edited by Tropic (2012-12-12 06:30:10)

Offline

 

Board footer