JSO wrote:
Hallo iedereen!
Ik heb geen ide hoeveel mensen er eigenlijk Nederlands spreken op deze site, maar toch lijkt het me een goed idee om een forum te openen.
Als je te zeggen/vragen hebt over hoe je Scratch moet gebruiken, de website moet gebruiken of wat dan ook, je kan het hier plaatsen!
Joren
Ik denk het grote winde! Ik spreek het Nederlands en ik wil plaats spreken!
Welkom, JSO!
Hallo! Ik ga morgen naar Nederland, dus misschien kan ik Nederlandse beter te leren!
JSO wrote:
Hoi iedereen! Het Scratch team heeft ons een eigen forum megegeven, dus ja, ik heb de topic ook maar verplaatst.
Gelieve spam altijd te melden via de report link, dan kan ik (of een van de andere moderators) die meteen verwijderen.
Dat is heel goed! Ik heb altijd graag om spam te rapporteren. Sorry als mijn Nederlands is onjuist, ik ben nog aan het leren een beetje
Vet cool!
Wij zijn ook Nederlands!
Wij doen een project met onze school,
waarbij wij ons eigen 'scratch' spel gaan maken.
xx Romi, Esmee & Eva
Ik ben een nieuwe Scratcher, en ik ben Amerikaans. Ik kan noch Nederlands spreken. En ik heb ook de Warriors boeken gelezen so dan heb ik een ding in Engels te zeggen "GO BLUESTAR!!!" DOEI!!
Trouwens, ik las hier ergens een berichtje ( wat ik trouwens niet meer terug kan vinden, ahem... ) waarin JSO stelde dat scratch moeilijk was voor Nederlanders/Belgen, omdat alles in het Engels was en we pas op ons 14e Engels gingen leren. Dit is dan wel een erg groot verschil met mij, want ik moest op school al Engels leren toen ik 9 was! Ligt dit aan mij of is dit wel een erg groot verschil?
tolu
In België leer je pas Engels op je 14e normaal gezien, wij leren hier eerst Frans :p
Maar er is een Nederlands forum, je kan de website op Nederlands instellen en het programma ook, dus zelfs als je alleen Nederlands kan moet het lukken.